Anarkistisk forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Anarkistisk forum


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nytt forum! Første innlegg.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Haakon
Admin
Haakon


Antall Innlegg : 44
Join date : 16.03.2009
Age : 41

Nytt forum! Første innlegg. Empty
PosteTema: Nytt forum! Første innlegg.   Nytt forum! Første innlegg. EmptyMan Mar 16, 2009 2:28 pm

Jojo. Jeg har laget mitt eget anarkistiske forum. Var noen vits mon tro? Vet ikke, tror jeg skal linke hit fra bloggen som jeg snart skal skrive. Har gradvis funnet fram til at anarkisme er tingen. Er lei av å stresse med data nå (tok noen timer å få til dette her riktig) men jeg kan skrive ned et par årsaker til mitt nye livssyn:

1.) Har kommet fram til at politikerne våre på ingen måte er særlig grupe. Hvorfor skal de styre over meg når de ikke er smartere enn meg?

2.) Høyresiden er ikke egentlig liberal, selv om de kaller seg liberalister

3.) Høyresiden sloss for storkapitalen, som i bytte mot tjenester gir dem penger

4.) Venstresiden sloss for byråkratiet, i bytte mot tjenester. Byråkratene gir dem penger gjennom LO, som er byråkratenes landsforbund.

5.) Har kommet fram til at krig er en uting. Motstand mot øvrigheten innebærer også motstand mot krig, da det er de som erklærer krigene.

6.) Historien har vist oss at det ofte er svært slemme mennesker som søker (og oppnår!) politisk makt.

7.) Selv om det ikke lar seg gjør å avskaffe staten helt, vil anarkisme være et bedre teoretiske redskap for å oppnå ekte liberalisme enn det høyresidens greier er. Venstresiden har stått på barikadene for alle mulige slags liberale saker (homofiles rettigheter, mot tvungen kristendom, like rettigheter for kvinner som for menn osv) siden 1800-tallet.

8.) Mange problemer rundt ting som fks narkotika kommer av at de er ulovlige, og dermed forsvinner under jorden, der kjipe folk tar over styringen, og så gjør kjipe ting slik som fks å blande ut produktene med gift for å tjene mer. Der lovlige kapitalister av og til oppfører seg som svin, så vil de ulovlige oppføre seg ennå verre fordi de allerede befinner seg på feil side av loven, og ikke har noe særlig ekstra å tape hvis de blir tatt.

9.) Kardemommeloven er fin. Massevis av regler kan fjernes, og kardemommeloven kan være utgangspunktet for å bestemme hva som skal være rett og galt.

10.) Lokaldemokrati er en fin ting.

11.) Gjennom historien har mennesker som regel levd i lokalsamfunn som har klart seg selv fint uten bedrevitere og byråkrater som har detaljregulert dem fra hovedstaden - og ofte har disse lokalsamfunnene utviklet lokale demokratiske arenaer for å løse sine lokale problemer.

12.) Dagens sentraliserte demokrati er i åpenbart forfall, og har muligens ingen fremtid - i hvert fall ikke en positiv en.
Til Toppen Go down
https://anarki.norwegianforum.net
Zenni




Antall Innlegg : 6
Join date : 31.12.2009

Nytt forum! Første innlegg. Empty
PosteTema: Re: Nytt forum! Første innlegg.   Nytt forum! Første innlegg. EmptyTor Des 31, 2009 6:59 pm

1.) noen politikere kan i bunn og grunn være glupe. men det er en ting de ikke ser som er hovedproplemet, det er at det å bli politiker i seg selv er det jeg kaller systembevarende. du godtar systemet slik det er med valg hvert andre år, sentralisert makt osv osv. mens det man virkelig bør gjøre er å avskaffe dette systemet.

4.) spørs litt hva du definerer som venstresiden, men problemet er at venstresiden ikke gjør så mye annerledes enn høyresiden. den kjemper for en regulator (staten)i overført betydning gjør oppgavene til makt-penge-eliten. den lille fordelen er at staten har en tendens til å fordele godene litt bedre, og derfor et venstresiden helt klart det minste onde. men systembevarende!

5.) krig er uten tvil et middel for å holde folket i sjakk og i de fleste tilfeller inntektsgivende for eliten.

7.) uenig! staten må avskaffes helt til slutt. den kan brukes til fordel i overgangen, men til slutt må den vekk. staten og kapitalen sitter i samma båt! hehe, takk til gatas parlament!

9.) ja! lovene må vekk, de eksisterer ene og alene for å ta vare på elitens interesser. nestekjærlighet som er ekte menneskelig natur skal styre!

10.) anarkisme er enkelt og greit: lokaldemokrati!!! desentralisering!
Til Toppen Go down
 
Nytt forum! Første innlegg.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» NYTT FERSKT FORUM!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Anarkistisk forum :: Teori & filosofi-
Gå Til: